چاپ

Australia 457 Visaویزای حمایت کارفرما استرالیا

 

ویزای حمایت کارفرما برای رفع نیاز کارفرمایانی است که قصد دارند تا کمبود نیروی کار استرالیا را از طریق جذب متقاضیان مهاجرت متخصص که توانایی ایفای نقش در سمت و پست مورد نظر رادارند تامین کند. به عبارتی کارفرمایی که نیاز به نیروی کار مهاجر دارد می تواند متقاضی واجد شرایط را اسپانسر کند و او را برای انجام پروسه مهاجرتی و اخذ ویزا به اداره مهاجرت معرفی کند. با توجه به تغیرات پیش بینی شده در جولای ۲۰۱۲ در سیستم مهاجرت به استرالیا به نظر می رسد که تمرکز اداره مهاجرت بیشتر بر این کلاس مهاجرتی است تا دولت استرالیا بتواند نیروی متخصص مورد نیاز خود را به صورت هدفمند انتخاب کند.

این ویزای موقت به کارفرمایان واجد شرایط استرالیایی اجازه می دهد تا نیروی کار خارجی را به مدت ۴ سال در استرالیا به خدمت بگیرند. در این راستا کارفرما مکلف است که نیروی مهاجر را برای یک پست تمام وقت در نظر بگیرد و مجاز نیست حقوقی کمتر از حداقل مصوب وزارت کار (که در حال حاضر برابر با ۴۹۳۳۰دلار در سال است) را به او پرداخت کند.

به عبارتی می توان این پیش بینی را کرد که اداره مهاجرت مشاغلی را در این زمینه معرفی خواهد کرد که حداقل حقوق سالانه آن با توجه به آمار متوسط درآمد کمتر از ۴۹۳۳۰ دلار در سال نباشد. البته بسته به کارفرما ممکن است این مبلغ در سال بیشتر از حداقل مبلغ اعلامی نیز باشد.

در صورتی که متقاضی ویزا به مدت ۲ سال توسط کارفرمای خود اسپانسر شود و شغل او از نوع تمام وقت باشد شخص می تواند درخواست تبدیل این نوع ویزا به ویزای اقامت دایم کند و بعد از آن نیز تقاضای شهروندی خود را ارایه دهد.

لازم به ذکر است که اداره مهاجرت استرالیا پروسه تبدیل ویزای موقت به نوع دایم را تسریع کرده و همچنین بودجه بیشتری نیز برای آن قایل شده است.

شخص متقاضی که توسط این نوع ویزا وارد استرالیا شده است چنانچه قصد داشته باشد کارفرمای خود را عوض کند باید مجددا یک اسپانسرشیپ جدید بگیرد و درخواست ویزای جدید کند. چرا که متقاضی مجاز نیست بیشتر از ۲۸ روز بیکار باشد. در غیر این صورت ویزای وی باطل شده و او باید سریعا استرالیا را ترک کند.

به منظور یافتن اسپانسر مناسب و شغل مورد نظر متقاضیان لازم است که از سطح دانش تخصصی و تجربه کافی به انضمام سطح مطلوب زبان انگلیسی برخوردار باشند.