چاپ

اقامت دائم استرالیا و خدمات مدیکر

 

اقامت دائم استرالیا:

medicareمقیم دائم استرالیا به کسانی اطلاق می شود که حق اقامت دائم در کشور استرالیا را دارند ولی به عنوان شهروند آن کشور شناخته نمی شوند. مقیم دائم استرالیا می تواند مادام العمر و بدون محدودیت در خاک استرالیا زندگی کند که با اقامت اولیه 5 ساله شروع می شود. تا زمانی که مجوز 5 ساله اولیه منقضی شود، متقاضی می تواند آزادانه به خاک استرالیا وارد و یا از آن خارج شود. یکی از ویژگیهای اقامت دائم استرالیا این است که متقاضی می تواند بعد از منقضی شدن اقامت دائم 5 ساله ، مادامی که قوانین مهاجرتی و اقامتی را نقض نکند به صورت نا محدود در خاک استرالیا زندگی کند.

پس از آنکه ویزای اقامتی 5 ساله پایان یافت، متقاضیان در صورت خروج از استرالیا برای بازگشت مجدد به خاک استرالیا باید نوعی ویزای برگشت موسوم به RRV دریافت نمایند. بیشتر مقیم های دائم استرالیا می توانند پس از آنکه زمان انتظار خود را پشت سر گذاشتند حق شهروندی دریافت نمایند . روند آزمون شهروندی و مراسم سوگند به طور معمول بین سه الی دوازده ماه طول خواهد کشید.

مقیم های دائم همچون شهروندان استرالیایی از حقوق زیادی از قبیل خدمات بیمه ای و حقوقی رایگان و تحت پوشش دولتی برخوردارند ولی اجازه رای دادن در انتخابات فدرال و ایالتی را ندارند. مزایای اقامت دائم استرالیا به شرح زیر می باشد:

خدمات مدیکر:

هزینه خدمات درمانی زیر شامل پوشش مدیکر نمی باشد: