salary riseروند رو به رشد نرخ حقوق در استرالیا

 

یک خبر خوب برای کسانی که در جستجوی کار هستند: براساس مطالعات اخیرسایت “Seek”نرخ حقوق پیشنهادی اغلب صنایع استرالیا در مقایسه با نرخ حقوق آنها در سال گذشته افزایش یافته است. با نگاهی به مشاغلی که از جولای 2013 تا ژوئن 2014 در سایت seek تبلیغ شده است می توان این نکته را به خوبی دریافت که 64% صنایع حقوق بیشتری را برای کارمندان خود به نسبت سال گذشته در نظر گرفته اند. با توجه به بررسی های سایت seek بالاترین میانگین حقوق ، یعنی چیزی حدود مبلغ سالانه 120،793 دلار ،در سراسرکشور به فعالان صنایع معدن ، منابع و انرژی تعلق میگیرد. سایر رشته هایی مانند مشاوره و استراتژی ( با 108،225 دلار پرداختی ) ، مهندسی ( با105،608 دلار پرداختی) و ساخت و ساز ( با 104،754 دلار پرداختی) نیز از میانگین درآمد بالایی برخوردارند.

در میان ایالتهای استرالیا بالاترین رشد درآمد را در طی سال گذشته می توان به ترتیب درایالتهای نیوساوت ولز، ساوت استرالیا و کوئینزلند شاهد بود.

براساس آماری که از مشاغلی که در استرالیا اگهی استخدام داده اند گرفته شده است، 5 صنعت / شغل که بیشترین افزایش حقوق را در طول سال گذشته تجربه کرده اند عبارتند از :

  • بیمه و بازنشستگی – با میانگین درآمد 81،049 دلار ( 6% افزایش)
  • مزرعه داری، دامداری و حفاظت منابع طبیعی – با میانگین درآمد 70،992 دلار ( 5 %افزایش)
  • محصولات مصرفی و خرده فروشی- با میانگین درآمد 58،397 دلار ( 5% افزایش)
  • مرکز تلفن و ارائه خدمات به مشتری- با میانگین درآمد 55،145 دلار ( 4% افزایش)
  • تعلیم و آموزش- با میانگین درآمد 71،848 دلار ( 4% افزایش)

این امارها حاکی از این است که شاید تغییر ایالتی که در آن مشغول به کارهستید و عزیمت به یکی از این ایالتهای نام برده شده ، و یا ارتقای مهارت و گذراندن دوره های اموزشی در یمی از این حوزه های مذکور،برای کسانی که به دنبال کار هستند و یا مدتهاست که از امتیاز افزایش حقوق برخوردار نبوده اند، خالی از لطف نباشد.

  

   نیوساوت ولز

میانگین درآمد ساکنین نیوساوت ولز حدوداً 3% بیشتر از میانگین درآمد ساکنین سایر مناطق استرالیاست. میانگین حقوق مشاغلی که در نیوساوت ولز برای آنها اگهی استخدام داده شده است در حال حاضر82،174 دلار در سال است. نرخ درامدهای 64% مشاغل و صنایع این ایالت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. مدیرعامل سایت استخدامی seekدر این رابطه می گوید: " در حال حاضر بهترین مناطق نیوساوت ولز از لحاظ رشد حقوق و درآمد ، گوسفورد "Gosford" و سنترال کوست "Central coast " هستند ، با 3.3% رشد و افزایش درآمد. همچنین مناطق مید نورث کوست "Mid North Coast " و پورت مککوئری "Port Macquarie " نیز با 2.9% افزایش درآمد از مناطق خوب نیوساوت ولز برای سکونت به شمار می روند. علت این افزایش درآمد آغاز پروژه های زیرساختی و بازسازی فضاهای دانشگاهی این مناطق و بالتبع افزایش موقعیتهای شغلی است. "

"این افزایش حقوق همچنین می تواند بازتاب سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری در بازسازی ساختمان اصلی بیمارستان مککوئری و افتتاح بخش امراض کودکان آن باشد. "

مشاغل مربوط به اموزش و تعلیم و تربیت ( با 4% افزایش حقوق) و توسعه و خدمات اجتماعی ( با 4% افزایش حقوق) نیز از مشاغلی به شمار می روند که بیشترین رشد درآمد را در نیوساوت ولز دارند. این خبر برای کسانی که به دنبال مشاغلی در زمینه تدریس، خدمات رفاهی و اجتماعی و خدمات جوانان هستند می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

    

ساوت استرالیا

SA1وضعیت حقوق و درآمد در ساوت استرالیا نیز چشم انداز امیدوارکننده ای دارد. آمارهای سایت seek حاکی از آن است که 61% صنایع حقوق بالاتری را به نسبت سال گذشته به جویندگان کار پیشنهاد می دهند.

اکنون در ساوت استرالیا رشته های علمی و مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات بیشترین پتانسیل درآمد بالا را دارند . مثلاً میانگین حقوق مشاوران فناوری اطلاعات و ارتباطات 20% رشد داشته است. همچنین بخش تازه افتتاح شده امراض کودکان بیمارستان مککوئین نیز موقعیتهای شغلی بسیاری را به همراه خود ایجاد خواهد کرد و این یعنی افزایش موقعیتهای شغلی و افزایش درآمد.

       

 

 

 

   کوئینزلند

QLD1در کوئینزلند نرخ حقوق 54% صنایع در مقایسه با نرخ حقوق سال گذشته افزایش یافته است. بازگشایی بزرگترین معدن زغال سنگ استرالیا و پروژه راه آهن با پتانسیل ایجاد بیش از 2400 شغل در زمینه ساخت و ساز و حدود 4000 شغل در زمینه بهره برداری موقعیتهای شغلی بسیاری را در این منطقه فراهم اورده است.

صنایعی که بیشترین افزایش حقوق را در کوئینزلند تجربه می کنند عبارتند از بخشهای پزشکی و بهداشتی ، صنایع دفاعی و دولتی و آموزش و تعلیم و تربیت. همچنین میانگین حقوق رشته جهانگردی و هتلداری نیز 2% افزایش داشته است. کمبود نیروی متخصص در رشته هتلداری به شدت به چشم می خورد و میزان تقاضا برای جذب نیروهایی به عنوان مدیر رستوران ، پرسنل خدمات مهمانداری و غیره بی سابقه است. تحصیلات این افراد باید معادل دیپلم هتلداری یا لیسانس هتلداری باشد.

 

 

ویکتوریا

VIC1نرخ رشد حقوق در ویکتوریا و در مناطقی از آن مانند میلدورا ( با 4.8% افزایش) ، روستای شپرتن و گولبورن (Shepparton & Goulburn ) ( با 3.2% افزایش) حتی از شهرهای مرکزی و پایتخت نیز در حال پیشی گرفتن است.

میانگین حقوق در ملبورن77.995 دلار است که از میانگین حقوق ایالت نیز کمی بالاتر است.

در ویکتوریا صنایعی همچون مزرعه داری ، دام و حیوانات ، حفظ و نگهداری از منابع طبیعی، بیمه ، بازنشستگی و خدمات مشتری بیشترین افزایش درآمد را تجربه کرده اند.

ازپروژه های در دست ساخت ایالت نیز می توان از پروژه های بهداشتی درمانی و سرمایه گذاری 73 میلیون دلاری برای افزایش ظرفیت بیمارستان La Trobe Regional Hospital و طرحهای زیرساختی خط راه آهن منطقه یاد کرد.

 

وسترن استرالیا

WA1بخش معدن و گاز بهترین پتانسیل کسب درآمد را در ایالت وسترن استرالیا دارند.

بیشترین رشد حقوق در ایالت در بخش های خرده فروشی ، محصولات مصرفی، بانکداری، خدمات مالی و املاک و مستغلات اتفاق افتاده است.

اگر بخش گاز و معدن را در نظر نگیریم می توان گفت یکی از صنایعی که بیشترین افزایش حقوق را در ایالت وسترن استرالیا تجربه کرده است صنعت کشاوری آن بوده است. این افزایش حقوق به دنبال سرمایه گذاری 15.5 میلیون دلاری دولت وسترن استرالیا برای تامین آب پروژه های مواد غذایی و در پی آن افزایش تقاضا برای جذب نیرو اتفاق افتاده است.

به گفته مدیر عامل سایت Seek از جولای 2013 تا جولای 2014 آگهی های استخدامی وسترن استرالیا 2.7% افزایش داشته است. و این یعنی اینکه جویندگان کار با خیال اسوده تری می توانند به آینده وضعیت کار در این ایالت نگاه کنند.