population diversityتنوع و گوناگونی جمعیت استرالیا

 

استرالیا همیشه به عنوان منطقه محبوب مهاجران از تمام جهان شناخته شده است و ارقام جدید نیز تصدیق می کنند که استرالیا هرروز بیشتر از قبل میزبان افراد جدید الورود بوده است.

بر اساس اطلاعات منتشره از سوی اداره آمار استرالیا (ABS ) ، هم اکنون نسبت استرالیایی هایی که در خارج از استرالیا متولد شده اند 28% یعنی 6.6 میلیون نفر است. این تعداد بالاترین رقم در 120 سال گذشته را نشان می دهد.

این آمارو ارقام مهاجرت مردم از کشورهای مختلف و اسکان آنها در مناطق مختلف استرالیا را نشان می دهد. جالب است بدانید که انگلستان به عنوان اصلی ترین مبدا مهاجران شناخته شده است و این در حالی است که آمار مهاجران چین و هند نیز در طول دهه گذشته به شدت در حال رشد بوده است و اغلب نیز در نیو ساوت ولز و ویکتوریا ساکن شده اند.

افرادی که در انگلستان متولد شده اند همچنان بزرگترین گروه افراد مقیمی که در خارج از کشور متولد شده اند را تشکیل می دهند، یعنی به عبارتی 5.2% کل جمعیت استرالیا از اواخر ژوئن 2014. نیوزلند با اختصاص 2.6% کل جمعیت، چین با 1.9% ، هند با 1.7% و فیلیپین و ویتنام نیز متفقاً با اختصاص 1% کل جمعیت استرالیا به خود در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

گزارشها حاکی از آن است که تعداد افرادی که به ملبورن ، بریسبن و پرت مهاجرت می کنند بیشتر از تعداد افرادی است که از آنها خارج می شوند، در عین حال دقیقا متضاد این امر درباره سیدنی ، ادلاید و داروین صادق است.

در سال 2013-2014 تعداد افرادی که وارد ملبورن شدند چیزی حدود 4000 نفر بیشتر از تعداد افرادی بود که از ملبورن خارج شدند، این تعداد به طور خالص بالاترین رقم جذب جمعیت در میان شهرهای اصلی استرالیاست. بریزبین نیز به طور خالص 3500 نفر مهاجر را جذب کرده است و این در حالی ست که رقم خالص جذب مهاجر در پرت معادل 1500 نفر است.

در همین حین سیدنی شاهد از دست دادن 15،000 نفر از جمعیت مهاجران خود بوده است که اغلب آنها نیز سیدنی را به قصد ملبورن یا مناطق دیگری که در نیو ساوت ولز واقع شده اند ترک کرده اند. در آدلاید تعداد جمعیتی که از آن خارج شده اند 3000 نفر بیشتر از تعداد جمعیتی بوده است که وارد آن شده اند و داروین نیز شاهد خروج 1،100 نفر از مهاجرین خود بوده است.

به طور کلی تعداد خالص مهاجران خارجی در سال 2013-2014 ، جذب 212،700 نفر را به طور سالانه نشان می دهد ، و این یعنی 9.7% کمتر از سال 2012-2013 . همچنین 349،000 نفر به طور تخمینی بین ایالتهای مختلف استرالیا جابجا شدند و این یعنی یک افزایش 2.5% به نسبت سال قبل.