چاپ

Queensland in Australia.svgایالت کوئینزلند استرالیا

 

ایالت کوئینزلند مقصد منتخب بسیاری از نیروهای متخصص و جویای کار است. این ایالت با داشتن آب و هوای مطبوع در سراسر سال و موقعیتهای مناسب شغلی و برخورداری از استانداردهای بالای زندگی مکانی ایده آل برای کار و زندگی به شمار می رود. از آنجایی که کوئینزلند هنوز همچنان با کمبود نیروی متخصص در برخی از رشته ها روبروست درصدد جذب نیروهایی برآمده که با تخصص و مهارت خود بتوانند کمبود جمعیت افراد متخصص و صاحب مهارت – از مهندس تا مزرعه دار و از خدمه تا تاجر– را در این ایالت جبران کنند.

ایالت کوئینزلند متخصصانی را که در رشته های مورد نیاز ایالت تحصیل کرده و پس از آن نیز به اشتغال و کسب تجربه در همان رشته پرداخته اند، -در صورت تمایل و درخواست آنها- برای جبران کمبود نیروی کار و اشتغال به کار در ایالت برمی گزیند و به آنها اسپانسری ایالت خود را اعطا می کند و به این ترتیب 5 امتیاز به مجموع حداقل امتیازاتی که فرد برای اخذ ویزای استرالیا نیاز دارد کمک میکند و از طرف دیگر نیز فرد ملزم می شود که 2 سال اول اقامت خود در استرالیا را در نیوساوت ولز سپری نماید.

در مرحله اول جهت درخواست دریافت اسپانسری برای اخذ ویزای تخصص - مهارتی ( skilled worker visa ) باید مطمئن شوید که تخصص شما در لیست مشاغل مهارتی مورد نیاز کوئینزلند قرار دارد. همچنین باید توسط سازمان مهاجرت و حفاظت از مرزهای استرالیا (DIBP) واجد شرایط اخذ ویزا شناخته شوید و بتوانید شرایط و معیارهای الزامی مطرح شده از سوی DIBP اعم از در دست داشتن ارزیابی مثبت مهارت (اسسمنت مثبت) و تسلط به زبان انگلیسی را احراز نمایید.

لیست مشاغل مورد تقاضای کوئینزلند به طور مرتب به روز رسانی می شود و آخرین شرایط موجود بازار کار را انعکاس می دهد. میزان پذیرش افراد در برخی مشاغل محدود است و ایالت تنها تعداد محدودی را جذب می کند و سایر درخواستهای اسپانسری که به دست ایالت می رسند قابل قبول نخواهند بود.

رسیدگی به درخواستهای اسپانسری ایالت کوئینزلند معمولاً حدود 2 هفته به طول می انجامد و مسئولیت آن بر عهده اداره مهاجرت مهارتی-تخصصی و تجاری کوئینزلند ( Business & Skilled Migration Queensland-BMSQ)می باشد.

برای آنکه متقاضی واجد شرایط دریافت اسپانسری ایالت کوئینزلند شناخته شود ، باید :

-         از نظر اداره مهاجرت و محافظت از مرزهای استرالیا واجد شرایط شناخته شده باشد

-         شغل و تخصص وی در میان مشاغل مورد تقاضای کوئینزلند قرار گرفته باشد

-         دارای ارزشیابی مهارتی معتبر و مثبت (اسسمنت مثبت) از یکی از انجمن های تخصصی استرالیا باشد.

-         در آزمون بین المللی زبان انگلیسی ( IELTS ) شرکت کرده باشد و در هریک از مهارتها شامل :
Listening , Writing, Speaking & Reading حداقل نمره 6 را کسب کرده باشد.
توجه داشته باشید که برخی مشاغل خاص نیازمند کسب نمره آیلتس بالاتری می باشند .

-         حداقل 2 سال سابقه کار تمام وقت در شغل مورد تقاضا داشته باشد. سابقه کار متقاضی باید مربوط به زمان بعد از اخذ مدرک تحصیلی و یا مطابق آنچه برای شغل مورد نظر تعیین شده است باشد.

-         سرمایه و وجه کافی برای استقرار و اقامت در کوئینزلند داشته باشد ( برای اطلاعات بیشتر درمورد وجه مورد نیاز برای اسکان در کوئینزلند با ما تماس بگیرید )

-         بتواند با مروری بر دورنمای اقامت بلند مدت خود و وابستگان خود در کوئینزلند و برنامه های آتی خود ، تعهد و قابلیت خود نسبت به اقامت در کوئینزلند را نشان دهد

لطفاً توجه داشته باشید که :

- هریک از مشاغل دارای یک برنامه هدف است و زمانی که ظرفیت شغل مورد نظر تکمیل شود درگاه شغل یا تخصص مورد نظر نیز بسته خواهد شد.

- وضعیت مشاغل به طور مستمر به روز رسانی می شود تا متقاضی قبل از هر اقدامی از قابل قبول بودن یا غیر قابل قبول بودن درخواست اسپانسری خود باخبر شود .

- با توجه به اینکه اداره مهاجرت مهارتی-تخصصی و تجاری کوئینزلند (BMSQ ) جهت تکمیل فرآیند درخواست اسپانسری متقاضیان و برای کسب اطلاعات بیشتر ، از کلیه متقاضیان به طور همزمان برای ارسال اطلاعات تکمیلی خود دعوت بعمل می آورد ، بنابراین با توجه به حجم رقابت و محدودیت ظرفیت مشاغل ، به متقاضیان توصیه می شود که هرچه سریعتر و قبل از تکمیل ظرفیت برنامه هدف ، درخواست اسپانسری خود را تکمیل و ارائه نمایند.

- در صورت ارائه ظرفیت جدید برای شغل مورد نظر شما ( که قبلا برای آن درخواست داده اید) ، اداره مهاجرت مهارتی و تجاری کوئینزلند( BMSQ) شما را در جریان این امر قرار نخواهد داد.

- پیشنهاد کار (Job Offer )

پیشنهاد کار باید دارای شرایط زیر باشد:

- قانونی بودن پیشنهاد کار شما توسط اداره مهاجرت مهارتی و تجاری کویینزلند مورد بررسی قرار خواهد گرفت. درصورتی که پیشنهاد کار شما مورد قبول اداره مهاجرت مهارتی و تجاری کویینزلند نباشد ، شما از امتیاز اسپانسری برخوردار نخواهید شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مدارک لازم جهت دریافت این ویزا می توانید با دفتر کاریابی بین المللی کارجویان ملل تماس بگیرید.