چاپ

ویزای نیروی کار متخصص کانادا - Skilled Worker Visa

 

Canada Leafویزا های گروه تخصص که به نام Skilled Worker هم معروف هستند به دو دسته کلی ویزا های استانی و ویزاهای فدرال تقسیم بندی می شود که هر کدام شرایط مختص به خود را دارند. در سیستم فدرال از یک چارچوب جامع و واحد در سراسر کانادا به نام اکسپرس انتری Express Entry  استفاده می شود و تمامی متقاضیانی که واجد شرایط این روش مهاجرتی می باشند باید از طریق سامانه ای به همین نام درخواست خود را ثبت کنند.

در مقابل کسانی که شرایط فدرال را به دلایلی از جمله شرایط سنی، سطح زبان انگلیس/فرانسه نسبتا پایین تر، و یا سوابق اشتغال و یا سکونت و یا تحصیل در برخی استان های خاص را دارند ممکن است علیرغم اینکه واجد شرایط فدرال نیستند بتوانند از راهکار های استانی استفاده کنند. هر استان در کانادا طبق یک قرارداد با اداره مهاجرت فدرال سهمیه سالانه ای را به خود اختصاص داده است تا بتواند از این طریق نیروی کار ماهر مورد نیاز خود را جذب نماید. این سهمیه فارغ از تعداد مهاجرانی است که از طریق برنامه فدرال استان های مختلف را جهت سکونت انتخاب خواهند کرد.

در بخش زیر به تفکیک برنامه های موجود معرفی می شوند.

 

 

 

 

 

برنامه نیروی متخصص فدرال

 

Canada Express Entry Programاز ابتدای ژانویه 2015 اداره مهاجرت کانادا اقدام به جذب مهاجران با استفاده از یک سیستم الکترونیکی واحد به نام Express Entryخواهد کرد. این برنامه سه برنامه قدیمی را تحت پوشش قرار خواهد داد:

  • برنامه نیروهای متخصص فدرال (Federal Skilled Worker Program)؛
  • برنامه متخصصین فنی و حرفه ای فدرال (Federal Skilled Trades Program)؛ و
  • مقوله تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)

همچنین استان ها و نواحی کانادا قادر خواهند بود به عنوان بخشی از برنامه های مهاجرتی استانی متقاضیان را جهت برآورده کردن نیاز نیروی کار خود از این سیستم انتخاب کنند. بدین معنا که Express Entry اولین قدم در راستای چنین برنامه هایی خواهد بود.

متقاضیان واجد شرایط میتوانند با تشکیل یک پروفایل در هر زمانی در این سیستم ثبت نام کنند. برخلاف رویه سالهای گذشته اداره مهاجرت، در این روش هیچگونه سقف تعداد پذیرش متقاضی یا محدودیت زمانی وجود ندارد.

بعد از تشکیل پروفایل در صورتی که متقاضی از سوی سیستم واجد شرایط شناخته شود و بالاترین امتیاز را در بین متقاضیان حاضر (Express Entry Pool)داشته باشد، دعوت نامه جهت اقدام به منظور درخواست اقامت دائم برای وی صادر و ارسال خواهد شد. انتخاب متقاضیان و صدور دعوت نامه در بازه های زمانی منظم در طول سال اتفاق خواهد افتاد و متقاضیانی که بیشترین امتیاز را در سیستم امتیازبندی کسب کرده باشند فارغ از اینکه در چه زمانی ثبت نام کرده اند دعوتنامه خواهند گرفت. در صورتیکه دعوت نامه صادر شود، متقاضی 60 روز فرصت دارد تا درخواست خود را مبنی بر اعطای اقامت دائم به صورت آنلاین به اداره مهاجرت ارسال کند. تلاش اداره مهاجرت کانادا بر این است تا پرونده هایی را که دعوت نامه دریافت کرده اند در مدت 6 ماه یا کمتر به سرانجام برساند.

لازم به ذکر است پروفایل تشکیل شده 12 ماه معتبر خواهد بود و تا قبل از صدور دعوت نامه قابلیت ویرایش نیز دارد. در صورتیکه با گذشت 12 ماه دعوت نامه صادر نشود متقاضی میتواند بار دیگر پروفایل خود را با اعمال تغییراتی که در پرونده به وجود آمده تشکیل دهد و برای سال بعد شانس خود را امتحان کند.

Express Entry در تاریخ اول ژانویه 2015 بازگشایی خواهد شد و اولین سری انتخاب و صدور دعوتنامه در هفته آخر ژانویه اتفاق خواهد افتاد.

از مزایای این روش نسبت به روشهای پیشین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-        زمان بندی سریع تر

-        انتخاب متقاضیان شایسته تر بدون در نظر گرفتن زمان تشکیل پرونده

-        تسریع در اشتغال به کار پس از ورود به کانادا

جهت اقدام از این روش داشتن مدرک زبان انگلیسی و/یا فرانسه و نیز گزارش ارزشیابی تحصیلی (ECA) از یکی از موسسات مورد تایید اداره مهاجرت اجباری است.

سیستم امتیازبندی Express Entry

در سیستم Express Entry در مجموع 1200 امتیاز در نظر گرفته شده که البته هیچ حداقل امتیازی جهت واجد شرایط بودن متقاضیان لحاظ نشده است. در این سیستم افراد مجرد و متاهل از یکدیگر تمیز داده شده اند و در صورتیکه متقاضی متاهل باشد 40 امتیاز از مجموع امتیازات به همسر و توانایی های وی اختصاص داده شده است.

جداول زیر نحوه امتیازبندی را به صورت کلی در سه گروه نشان می دهند:

الف فاکتورهای اصلی (حداکثر امتیاز قابل کسب: 500)

Express Entry Points 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ب فاکتورهای مهارتی (حداکثر امتیاز قابل کسب: 100)

Express Entry Points 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پ امتیازات دیگر: (حداکثر امتیاز قابل کسب: 600)

Express Entry Points 3

 

 

 

 

 

 

برنامه نیروی متخصص استانی

 

برنامه های ویزا های نیروی متخصص استانی قوانین و شرایط خاصی برای خود دارند که تابع دولت استانی خود می باشند و بر اساس نیاز بازار کار، تعیین، ویرایش و به روز رسانی می گردد.

در این میان برخی برنامهها بنا به دلایل مختلف طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است و هر متقاضی لازم است بر اساس شرایط فردی از حمله شغل، رشته تحصیلی، سطح زبان انگلیسی و یا فرانسه، رده سنی و یا بستگان مقیم کشور کانادا مناسب ترین گزینه را برای خود در نظر بگیرد. این انتخاب آگانهانه باعث جلوگیری از خدررفت منابع مالی و زمان متقاضی می گردد.

اداره تابعیت و مهاجرت کانادا در سال 2015 سیستم آنلاین جدیدی را تحت عنوان اکسپرس اینترای برای رسیدگی به درخواستهای دریافت اقامت دائم راه اندازی کرده است. چنانچه شرایط متقاضیان با حداقل ضوابط و معیارهای مربوطه برنامه نیروی کار متخصص فدرال federal skilled worker مطابقت داشته باشد ، متقاضیان باید پروفایل خود را تحت سیستم اکسپرس اینترای به اداره تابعیت و مهاجرت کانادا ارائه دهند.

برنا مه های استانی کانادا به تفکیک در بخش های زیر توضیح داده شده اند.

برنامه نیروی متخصص استانی مانیتوبا

 

برنامه ی : انتخاب متقاضیان توسط ایالت مانیتوبا

(Manitoba Provincial Nominee Program (MPNP

 

Manitoba Popular immigration destination of Canadaدر سال 2015 شاهد رشد و توسعه این برنامه و متعاقباً رشد اقتصاد و افزایش جمعیت نیروی کار متخصص در مانیتوبا خواهیم بود. سیستم آنلاین تقاضای مهاجرت به مانیتوبا برای هردوگروه ( نیروی متخصص و سرمایه گذاری ) skill workers و Entrepreneurs قابل استفاده است.

توجه داشته باشید که مانیتوبا در سال 2015 تنها می تواند تعداد محدودی از متقاضیان ، یعنی حداکثر 500 نفر را ، از طریق سیستم اکسپرس اینترای بپذیرد.

متقاضیان باید زمانی که سیستم آنلاین است پروفایل خود را کامل کرده و ارسال نمایند. تمام افرادی که در سیستم اکسپرس اینترای پذیرفته شوند دعوتنامه دریافت می کنند و می توانند برای دریافت اقامت دائم درخواست دهند. پرونده متقاضیانی که مجاز به اقدام برای دریافت اقامت دائم می شوند ظرف 6 ماه ( در اکثر موارد ) یا کمتر توسط اداره مهاجرت و تابعیت کانادا رسیدگی می شود. کسانی که شرایط آنها با شرایط برنامه فدرال مطابقت داشته باشد می توانند در هر زمانی که مایل بودند تحت برنامه اکسپرس اینترای برای دریافت اقامت دائم درخواست دهند.

متقاضیانی که در زیرمجموعه برنامه skilled worker ( نیروی متخصص ) برای دریافت اقامت دائم اقدام می کنند و قصد دارند در مانیتوبا برای کار و زندگی ساکن شوند ، باید تقاضای اقامت خود را مستقیما ً به دپارتمان MPNP ( برنامه انتخاب متقاضیان توسط ایالت مانیتوبا ) ارائه دهند. توجه داشته باشید ، در صورتی که در حال حاضر پروفایل اکسپرس اینترای خود را تکمیل کرده اید و به اداره مهاجرت و تبعیت کانادا ارائه داده اید همچنان هنوز می توانید به MPNP برای دریافت اقامت درخواست دهید.

از این میان مانیتوبا ممکن است یکی از متقاضیانی را که حداقل امتیازات لازم فدرال را کسب کرده اند برای یکی از سه برنامه موجود فدرال شامل Skilled worker که در زیرمجموعه اکسپرس اینترای قرار می گیرند انتخاب کند و در این صورت سرعت رسیدگی به پرونده نیز بیشتر خواهد بود. در صورتی که متقاضی در برنامه MPNP ایالت مانیتوبا پذیرفته شود ، در حالی که هنوز پروفایل اکسپرس اینترای خود را برای برنامه اکسپرس اینترای ایالت ارسال نکرده است، ایالت مانیتوبا از متقاضی می خواهد که هرچه سریعتر پروفایل خود را ارسال نماید.

متقاضیانی که توسط ایالت مانیتوبا انتخاب شوند در زمان ارزیابی اکسپرس اینترای 600 امتیاز به جمع امتیازاتشان اضافه می شود و از اداره مهاجرت و تابعیت کانادا برای دریافت اقامت دائم دعوتنامه دریافت می کنند. اداره مهاجرت و تابعیت کانادا سعی دارد کار رسیدگی به پرونده متقاضیانی که از طریق اکسپرس اینترای اقدام می کنند را ظرف 6 ماه یا حتی زودتر به انجام برساند.

کسانی که از طرف ایالت مانیتوبا در زیرمجموعه برنامه Skilled worker انتخاب می شوند ، دیگر نیازی نیست که از طریق اکسپرس اینترای اقدام کنند ، تنها باید تقاضانامه جداگانه ای برای اخذ اقامت دائم تکمیل نموده و به اداره مهاجرت و تابعیت کانادا ارسال نمایند.

************

متقاضیانی که خواهان برخورداری از امتیاز MPNP ( دریافت اسپانسری ایالت مانیتوبا ) و درصدد دریافت ویزای نیروی متخصص ( Skilled Worker Visa ) هستند باید اول از همه بتوانند رابطه خود را با ایالت مانیتوبا برای آن ایالت محرز کنند. این لینک ارتباطی می تواند شامل برخورداری از ساپورت و حمایت یکی از اعضای خانواده یا دوستان فرد که ساکن مانیتوبا هستند ، سابقه قبلی تحصیل و کار در مانیتوبا ، یا دریافت دعوتنامه مستقیم از مانیتوبا به عنوان بخشی از برنامه MPNP ، باشد.

ساپورت و حمایت یکی از اعضای خانواده یا دوستان:

فردی که شما را ساپورت و حمایت می کند باید :

  • خود در ایالت مانیتوبا سکونت داشته باشد (به مدت حداقل یک سال ) و از اقوام نزدیک یا دور و/ یا یکی از دوستان شما باشد
  • شهروند کانادا باشد یا اقامت دائم کانادا را اخذ کرده باشد
  • بتواند مدارکی دال بر رابطه خویشاوندی یا دوستی خود با شما را نشان دهد
  • همچنین باید ثابت کند که افرادی که قبلا حمایت آنها را عهده دار شده است توانسته اند به خوبی در ایالت مستقر شده و کنترل وضعیت اقتصادی خود را دردست بگیرند و به طور کلی نشان دهد که پرونده آنها با موفقیت به سرانجام رسیده است

همچنین لازم به ذکر است که یک فرد می تواند همزمان حمایت و ساپورت چند تن از اقوام نزدیک خود را - که متقاضی دریافت ویزای نیروی متخصص هستند - بر عهده بگیرد ، البته مشروط بر اینکه ثابت کند که توانایی حمایت آنها را به طور همزمان دارد.

در صورتی که کسی که قرار است ساپورت و حمایت شما را برعهده بگیرد از دوستان و اقوام دور شماست ، باید توجه داشته باشید که وی و هیچ یک از اعضای خانواده او به طور همزمان نمی توانند ساپورت برنامه استقرارمتقاضی دیگری را به عهده بگیرند ، حتی اگر فردی که علاوه بر شما ساپورت وی را بر عهده می گیرند متقاضی برنامه MPNP و اخذ توصیه نامه نباشد و متقاضی اخذ ویزا از طریق برنامه مهاجرتی دیگری باشد.

ساپورت و حمایتِ :

  • وکیل مهاجرتی که در قبال پرداخت پول، ساپورت و حمایت شما را به عهده گرفته باشد
  • و/ یا کسی که بر خلاف ادعای خود نتواند مدارکی نشان دهد دال بر اینکه از خویشاوندان یا دوستان خودِ متقاضی یا همسر وی است ،

     برای MPNP به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود و محلی از اعراب نخواهد داشت.

توجه داشته باشید که برنامه MPNP یک برنامه اسپانسری نیست. هدف اصلی این برنامه رفع نیازهای بازار کار و کمک به اقتصاد ایالت است. کلیه متقاضیان MPNP باید دارای پتانسیل جذب به بازار کار و تخصص کارآمد باشند. آنها باید به زبان انگلیسی مسلط باشند و از ذخیره مالی کافی برای استقرار در مانیتوبا و شروع زندگی خود برخوردار باشند.

در نظر داشته باشید که فردی که در مانیتوبا ساکن است و حمایت و ساپورت شما را برعهده گرفته است لینک ارتباطی شما با ایالت است، اما برای اینکه صلاحیت شما برای MPNP محرز شود باید نشان دهید که می توانید در ارزیابی 5 معیار زبان ، قابلیت استخدام، تحصیلات، سن و قابلیت انطباق پذیری نیز امتیاز قابل قبولی به دست آورید ( حداقل 60 امتیاز ) . این امتیازات بر اساس جدول ارزیابی مانیتوبا محاسبه خواهند شد.

( داشتن لینک ارتباطی برای مشمولیت در برنامه MPNP الزامی است اما به تنهایی کافی نیست. بر اساس این جدول شما باید بتوانید حداقل 60 امتیاز به دست آورید)

رابطه خویشاوندی نزدیک شامل یکی از موارد زیر می شود :

  • خواهر یا برادر شما یا همسرتان
  • خواهرزاده یا برادرزاده شما یا همسرتان
  • خاله ، عمه ، دایی یا عموی شما یا همسرتان
  • دختر/ پسر عمو ، دختر/ پسر دایی ، دختر / پسر خاله، دختر / پسر عمه شما یا همسرتان
  • پدر یا مادر شما یا همسرتان
  • پدربزرگ یا مادربزرگ شما یا همسرتان

نکته: فرزندان نمی توانند تحت این برنامه پدر و مادر خود را ساپورت کنند

نکته: شهروندان کانادایی یا کسانی که اقامت دائم دارند نمی توانند با استفاده از برنامه MPNP همسر خود را حمایت و ساپورت کنند و باید از طریق ویزای همسری یا نامزدی اقدام به عمل آورند

سابقه قبلی تحصیل یا کار در مانیتوبا

این سابقه به این معنی است که شما قبلا برای مدتی به عنوان دانشجودر مانیتوبا سکونت داشته اید و یا با استفاده از ویزای موقت کاربرای مدتی در مانیتوبا زندگی کرده اید.

کسانی که بتوانند چنین سابقه ای ارائه دهند باید علاوه بر آن بتوانند حداقل امتیاز لازم در ارزیابی زبان انگلیسی ، قابلیت استخدام ، تحصیلات ، سن و قابلیت انطباق پذیری را نیز به دست آورند(حداقل 60 امتیاز) . این امتیازات بر اساس جدول ارزیابی مانیتوبا محاسبه خواهند شد.

سابقه کار در مانیتوبا:

عبارتست از سابقه کار تمام وقت برای یکی از کارفرمایان مانیتوبا برای مدت حداقل 6 ماه متوالی. اگر چنین سابقه ای دارید باید نامه کارفرمای خود را به همراه امضای وی بر روی سربرگ شرکت و فتوکپی مجوز کار خود ارائه دهید.

سابقه تحصیل در مانیتوبا:

عبارتست از تحصیل در یکی از موسسات و دانشگاههای دولتی یا خصوصی مانیتوبا ( که شامل دوره های آموزش زبان انگلیسی نمی شود)

************

اختصاص بودجه برای تسریع روند ورود تازه واردان به بازار کار مانیتوبا

دولت مانیتوبا برای افزایش بودجه حل مشکل اشتغال تازه واردان راهکار هایی ارائه کرده است.

خبر خوب دولت مانیتوبا در خصوص اشتغال تازه واردان باعث شادمانی نیروی کار تازه وارد به مانیتوبا و کسانی که به فکرعزیمت به این استان هستند خواهد شد. دولت مانیتوبا تصمیم گرفته 3 میلیون دلار برای شروع برنامه مانیتوبا اختصاص دهد. هدف دولت از این اقدام کمک به تازه واردان برای پیدا کردن کار در زمینه حرفه ای و تخصصی خودشان است.

طبق آمار، اکثر تازه واردان به کانادا و مانیتوبا بدون استثنا متوجه میشوند که باید در مشاغل پایین تری نسبت به مدرک خود که خارج از کانادا دریافت کرده اند کار کنند و این امر عمدتاً ناشی از نداشتن سابقه کار کانادایی است.

طبق برنامه ریزی جدید، در سال 2016 بودجه دولت مانیتوبا به امور زیر اختصاص خواهد یافت:

-         برنامه های درسی و آموزشی برای توسعه حرفه ای؛

-         توسعه منابع خاص برای راهنمایی و کمک به تازه واردان ؛

-         ارجاع و راهنمایی تازه واردان برای دسترسی به پشتیبانی مالی ؛

-         خدمات شغلی برای کمک به تازه واردانی که در حیطه شغلی خود کار می کنند

 

برنامه نیروی متخصص استانی ساسکاچوان

 

Saskatchewan Governmentاستان ساسکاچوان کانادا در راستای جذب نیروی کار مورد نیاز خود، برنامه های مختلف پذیرش نیروی کاری و کارافرینی دارد که از میان آنها می توان به برنامه انتخاب استانی ساسکاچوان (SINP) به عنوان یکی از برنامه های پرطرفداراشاره کرد. این برنامه برای متقاضیان نیروی متخصصی است که پیشنهاد شغلی در استان ساسکاچوان ندارند اما در بخش مشاغل مورد نیاز استان تخصص و سابقه کار کافی دارند.

جهت احراز صلاحیت دراین برنامه انتخاب استانی ساسکاچوان (SINP) ، متقاضی باید واجد شرایط زیر باشد:

  • کسب حداقل 60 امتیاز از مجموع 100 امتیاز در سیستم امتیاز بندی این برنامه را (شما میتوانید جدول امتیاز بندی این برنامه را در اینجا مشاهده نمایید)
  • کسب حداقل امتیاز زبان انگلیسی/فرانسه معادل CLB 4 (جدول معادل یابی آیلتس و CLB را می توانید در این بخش ملاحظه بفرمایید). اگرچه CLB 4 حداقل نمره زبان مورد نیاز در این برنامه است (شاخه OID) ولی به هیچ عنوان متضمن موفقیت پرونده نخواهد بود. از تاریخ 16 جولای 2018 و با شروع فرآیند پذیرش پرونده بر اساس اولویت امتیازی ابراز علاقه مندی (Expression of Interest)، امتیاز بالاتر در آزمون زبان موجب افزایش درصد موفقیت پرونده و دریافت دعوتنامه می گردد.
  • داشتن تحصیلات دانشگاهی و یا فنی و حرفه ای که ارائه گزارش ارزشیابی معادل آن در سیستم آموزشی کانادا الزامیست.
  • داشتن حداقل یک سال سابقه کار پیوسته در ده سال اخیر در زمینه یکی از مشاغل مورد نیاز این استان.
  • در صورتی که شغل متقاضی از جمله مشاغل نظام مند در استان ساسکاچون باشد، ارائه مستندات لازم مبنی بر جواز فعالیت ایشان الزامیست (مشاغل نظام مند به مشاغلی گفته می شود که برای فعالیت حرفه ای نیاز به تاییدیه و یا جواز فعالیت از طرف مرجع نظارتی خود داشته باشد، از جمله مهندسان، برنامه نویسان، کارشناسان شبکه های کامپیوتری، روان شناسان و ...)
  • داشتن تمکن مالی لازم به تعداد اعضای خانواده (جدول تمکن مالی لازم را می توانید در این بخش مطالعه بفرمایید)

لازم به ذکر است معیارهای برنامه های ویزاهای کاری و اقامتی کانادا ممکن است در هر زمانی و بدون اطلاع قبلی تغییر کند و درخواست متقاضیان صرفا بر اساس قوانینی که در زمان ارسال معتبر بوده ارزیابی می گردند.

روش ثبت پرونده در سیستم مهاجرتی ساسکاچوان

در اوین قدم پس از احراز شرایط اولیه متقاضی برای برنامه SINP، لازم است متقاضی ابراز علاقه مندی خود را برای مهاجرت به این استان ارسال نماید که به این فرآیند Expression of Interest می گویند. اداره مهاجرت استانی به صورت دوره ای اقدام به صدور دعوتنامه به متقاضیانی خواهد نمود که در این روش بیشترین امتیازات را کسب نموده اند و این امر این اطمینان خاطر را بوجود می اورد که در هر دور پذیرش متقاضیانی انتخاب می شوند که از لحاظ شرایط امتیاز بندی این برنامه نسبت به سایرین اصلح تر هستند و بدین ترتیب بهتر از سایرین می توانند در تامین نیاز های اشتغال این استان کمک کنند.

پس از دریافت دعوتنامه، متقاضی باید مبلغ غیرقابل استرداد 300 دلار هزینه درخواست را بصورت آنلاین از طریق ویزا یا مسترکارت پرداخت نماید. پس از آن پرونده متقاضی در نوبت بررسی قرار می گیرد و در طی این زمان امکان استعلام سوابق کاری، مستندات پرونده و یا بروزرسانی برخی مدارک از جمله تمکن مالی وجود دارد. لذا تنظیم مدارک این مرحله از اهمیت خاصی برخوردار است.

سیستم EOI چگونه کار می کند

چنانچه شما موفق به تشکیل و درخواست EOI شدید، شما به بانک متقاضیان شایسته EOI راه می یابید و پروفایل شما از زمان درخواست به مدت 1 سال اعتبار دارد. متقاضیان در هر زمان، فقط یک پروفایل فعال در سیستم EOI می توانند داشته باشند و شما بر اساس اطلاعاتی که در پروفایلتان وارد می کنید، رتبه بندی می شوید.

در سیستم انتخابی، متقاضیانی که بیشترین امتیاز را در هر دور انتخابی دارا هستند دعوتنامه های مربوطه را دریافت میکنند. درصورتی که اداره مهاجرت مطلع گردد که اطلاعات به صورت کامل و صحیح ارائه نشده و یا اطلاعات غیر واقعی به اداره مهاجرت ارائه شده، فرم درخواست شما رد می شود و در برخی موارد ممکن است تا چند سال از هرگونه اقدام مجدد منع شوید.

ابراز علاقه مندی (EOI) متقاضیان چگونه رده بندی می شوند

کسانی که بخش ابراز علاقه مندی را با موفقیت تکمیل می کنند، بطور خودکار امتیازی بر مبنای معیارهای زبان، مدرک تحصیلی، سوابق کاری، و ارتباط با ساسکاچوان دریافت می کنند. شما می توانید سیستم امتیاز بندی این برنامه را در بخش امتیاز بندی برنامه مهاجرتی ساسکاچوان مشاهده نمایید.

فرآیند گزینش متقاضیان به صورت سلسله مراتبی، و با انتخاب متقاضیانی که بالاترین امتیازات را دارند شروع می شود. اگر متقاضیان زیادی امتیازات یکسانی داشته باشند معیار های ثانوی که به ترتیب شامل ارتباط متقاضیان با استان ساسکاچوان، سابقه کار، و مهارت زبان مورد نظر می باشد برای انتخاب متقاضیان مورداستفاده قرار می گیرد. به این ترتیب، در گزینش بین افراد با امتیاز یکسان، متقاضیانی که با ساسکاچوان ارتباط دارند ابتدا انتخاب می شوند. این امتیاز را کسانی دریافت می کنند که در ساسکاچوان بستگانی دارند، ویا در گذشته در ساسکاچوان سابقه کار و یا تحصیل داشته اند. معیارهای گزینشی بعدی به ترتیب، بالاترین تعداد سال سابقه کار و بالاترین امتیاز زبانی است که متقاضیان بعدی را به ترتیب اولویت در گروه منتخب قرار می دهد. این روش انتخاب به هدف تاثیر گذاری در موفقیت آتی اقتصادی در ساسکاچوان انتخاب شده است. هدف سیستم EOI، اطمینان از خروجی اقتصادی قوی و حفظ بلند مدت کسانیست که دعوتنامه اداره مهاجرت ساسکاچوان را دریافت می کنند..

دریافت دعوتنامه 

برنامه مهاجرتی ساسکاچوان، به صورت دوره ای، و بر اساس اهداف سالانه و نیازمندی مشاغل نسبت به انتخاب متقاضیان و صدور دعوتنامه اقدام می کند.

اگر دعوت به درخواست شوید شما 60 روز فرصت خواهید داشت تا فرم درخواست کاملتان را بصورت آنلاین به همراه اسناد و مدارک مربوطه به اداره مهاجرت ساسکاچوان ارسال نمایید. چنانچه شما در پروفایل ابراز علاقه مندی EOI اطلاعات غلط یا گمراه کننده وارد کنید، ممکن است بعنوان سوء نیت در نظر گرفته شود و عواقب خطرناکی از جمله محرومیت دو ساله از هر نوع درخواست دیگری را برای شما به همراه داشته باشد.

پروفایل EOI شما از ابتدای زمان تشکیل آن بمدت یک سال فعال خواهد بود. در صورتی که طی یک سال دعوتنامه ای دریافت نکردید و بعد از آن که پروفایل منقضی شد، باید یک پروفیل EOI جدید تشکیل دهید تا همچنان در سیستم فعال بمانید. با این حال، در طول زمان یک ساله، شما می توانید امتیازات خود را از طریق افزایش امتیاز زبان و یا سابقه کار افزایش دهید.

در صورتی که علاقه مند هستید از امتیازات خود در سیستم امتیاز بندی برنامه مهاجرتی فدرال کانادا، موسوم به اکسپرس انتری مطلع گردید، و یا صلاحیت خود را برای دیگر برنامه های استانی کانادا و یا استرالیا بررسی نمایید، می توانید با دفتر کارجویان ملل تماس حاصل نمایید و یا با تکمیل فرم ارزیابی رایگان اطلاعات کامل مربوط به شرایط خود را از مشاوران کارجویان ملل دریافت نمایید.

1397/04/22

مطالب مرتبط:

سیستم امتیاز بندی اداره مهاجرت ساسکاچوان

لیست مشاغل مورد نیاز اداره مهاجرت ساسکاچوان

جدول تمکن مالی مورد نیاز اداره مهاجرت کانادا

مطالعه مطلب در سایت اداره مهاجرت ساسکاچوان

برنامه نیروی متخصص استانی نوا اسکوشیا

 

NovaScotiaNomineeProgramبرنامه Nova Scotia Demand: Express Entry در راستای سیستم گزینشی و مهاجرتی اکسپرس اینتری دولت کانادا است که طی آن نیروهای متخصص متقاضی مهاجرت به کانادا و زندگی در نوااسکوشیا را گزینش نموده و از میان آنها افراد واجد شرایط را انتخاب می کند. این افراد یا باید پیشنهاد کار تمام وقت در نوااسکوشیا داشته یا از توانایی‌های لازم برای حضور در بازار کار نوااسکوشیا برخوردار باشند.

گزینش مهاجران توسط استان نوااسکوشیا (Nova Scotia Nominee Program) یک برنامه جذب و گزینش مهاجر است که به دولت نوااسکوشیا اجازه می‌دهد افرادی را گزینش و به دولت کانادا معرفی کند که متناسب با نیازهای اقتصادی و بازار کار استان بوده و علاقه‌مند به زندگی در نوااسکوشیا باشند.

دو گروه تحت برنامه Nova Scotia Demand: Express Entry دیده می‌شود:

گروه 1: پیشنهاد کار در نوااسکوشیا: درصورتی که فرد متقاضی پیشنهاد کار دائم از یک کارفرما در نوااسکوشیا داشته باشد

گروه 2: بر اساس سابقه کار: در صورتی که فرد متقاضی حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت در یکی از مشاغل موجود در لیست مشاغل مورد نیاز داشته باشد.

با توجه به پیش نیاز هی این برنامه حمایت استانی، لازم است افراد متقاضی سه شرط زیر را داشته باشند تا واجد شرایط این برنامه شوند:

- مدرک تحصیلی دانشگاهی

- حداقل یک سال سابقه کار در یکی از مشاغل موجود در لیست مشاغل مورد نیاز

- کسب حداقل آیلتس 6 در هر کدام از چهار مهارت (Listening, Speaking, Reading, Writing) زبان انگلیسی یا فرانسوی

نوا اسکوشیا نیز همچون دیگر استان های مهاجر پذیر، سیستم امتیاز بندی تدوین کرده است که بر اساس آن مناسب ترین و اصلح ترین افراد را در هر بازه انتخاب می کند. واضح است که هر چه امتیازات متقاضی در این سیستم بیشتر باشد شانس بیشتری برای انتخاب دارد. فاکتورهای امتیاز آور برای نوااسکوشیا عبارتند از

تحصیلات                             25 امتیاز

زبان انگلیسی/ فرانسوی        28 امتیاز

سابقه کار                           15 امتیاز

سن                                  12 امتیاز

پیشنهاد کار در نوااسکوشیا    10 امتیاز

انطباق پذیری                      10 امتیاز

مجموع امتیازات:                  100 امتیاز

متقاضیان باید حداقل 67 امتیاز از مجموع 100 امتیاز را کسب کنند تا بتوانند در برنامه استان نوااسکوشیا شرکت کنند.

لیست مشاغل مورد نیاز:

همچون تمامی برنامه های مهاجرتی، استان نوااسکوشیا این دو برنامه را برای برطرف کردن نیروی کار مورد نیاز خود طراحی کرده است. از این رو تنها متقاضیانی را مورد بررسی قرار می دهد که از جنبه کاری و شغلی بتوانند جوابگوی نیاز های این استان باشند. بدین منظور دولت نوااسکوشیا یک لیست مشاغل کلی برای برنامه های فوق در نظر گرفته است که در هر مرحله از پذیرش امکان ویرایش آن وجود دارد و لازم است لیست مشاغل را به تاریخ روز از سایت اداره مهاجرت نوااسکوشیا دریافت نمایید. 

 برنامه سال 2015 بسته شده و دیگر معتبر نمی باشد.

نوااسکوشیا و افزایش سقف جذب مهاجر در سیستم مهاجرتی Express Entry (اکسپرس اینتری)

16 سپتامبر 2015

ایالت نوااسکوشیا امروز 300 ظرفیت مضاعف دیگر برای جذب مهاجر از طریق مسیرهای زیر مجموعه سیستم اکسپرس اینتری خود، که تحت عنوان :

Nova Scotia Demand: Express Entry و Nova Scotia Experience: Express Entry

فعالیت می کنند ، معرفی کرد.

این دو مسیر هر دو در راستای سیستم گزینشی و مهاجرتی اکسپرس اینتری دولت کانادا Express Entry Immigration Selection System که نیروهای متخصص متقاضی مهاجرت به کانادا را گزینش می کند و از میان آنها افراد واجد شرایط را انتخاب می کند، فعالیت می کنند.

با افزایش ظرفیت جذب مهاجر نوااسکوشیا ، این ایالت می تواند در سال 2015 ، 1350 متقاضی مهاجرت را تحت برنامه "گزینش کاندیدهای مهاجرت نوااسکوشیا" (Nova Scotia Nominee Program ) جذب کند.

نخست وزیر نوااسکوشیا ،آقای استفان مک نیل می گوید: " ما برای افزایش ظرفیت جذب مهاجر خود دولت فدرال کانادا را به شدت تحت فشار قرار دادیم و انها هم زمانی که رویکرد فعالانه ما را دیدند جواب مثبت دادند" " با این تصمیم نوااسکوشیا می تواند 1350 متقاضی مهاجرت به کانادا را تحت برنامه گزینش ایالتی کاندیدهای مهاجرت (Provincial Nominee Program ) به نوااسکوشیا جذب کند، یعنی دو برابر سقف پذیرش مهاجر نوااسکوشیا معادل 700 نفر در سال 2014.

لازم بذکر است که این اولین باری است که یک ایالت توانسته اواسط سال ظرفیت برنامه گزینش ایالتی کاندیدهای مهاجرت خود Provincial Nominee Program-PNP ) را افزایش دهد.

ویزای کاری نوااسکوشیا

اخذ امتیاز اسپانسری ایالتی نوااسکوشیا در سال 2015

برای مهاجرت به نوااسکوشیا و اخذ اقامت می توانید از طریق برنامه " گزینش مهاجران توسط ایالت نوااسکوشیا " (Nova Scotia Nominee Program (NSNP)) اقدام کنید.

ایالت نوااسکوشیا با استفاده از این برنامه متقاضیانی که مهارت و تجربه کافی در زمینه رشته های مورد تقاضای ایالت نوااسکوشیا را دارند ، انتخاب می کند و به عبارتی به آنها معرفی نامه (Nomination ) می دهد. داشتن این معرفی نامه ایالتی می تواند کل فرآیند مهاجرت را تسریع بخشد.

دو گام نخست

گام اول: ارسال درخواست خود برای اخذ امتیاز برنامه اسپانسری ایالتی نوااسکوشیا

پس از اینکه تصمیم قطعی خود را درباره این که قصد دارید در نوااسکوشیا زندگی و کار کنید گرفتید، ابتدا بهتر است قبل از هرچیز مروری داشته باشید بر مسیرهای مختلفی که از طریق آنها می توانید برای اقامت اقدام کنید:

پس از تصمیم گیری نهایی فرم مربوطه درخواست ( application form ) را پر کنید و کلیه اسناد و مدارک لازم را ضمیمه نمایید و به اداره مهاجرت نوااسکوشیا ارائه دهید. رسیدگی به درخواستهایی که واجد شرایط می باشند حدود 3 ماه یا بیشتر طول خواهد کشید .

گام دوم: ارسال درخواست خود برای دریافت ویزای اقامت دائم به اداره مهاجرت و تابعیت کانادا

ظرف شش ماه پس از دریافت مجوز اسپانسری ایالتی نوااسکوشیا ،می توانید برای ویزای اقامت دائم خود اقدام کنید و درخواست خود را برای اداره مهاجرت و تابعیت کانادا بفرستید. توجه داشته باشید که شما ، همسر شما و کلیه افراد وابسته به شما در پروسه اخذ ویزا ، باید تاییدیه پزشکی و گواهی عدم تخلف جنایی و امنیتی را دریافت کرده باشند. در بعضی موارد ممکن است از شما خواسته شود که برای مصاحبه حضوری حاضر شوید. تصمیم گیری نهایی درباره صدور ویزای اقامت دائم شما به عهده اداره مهاجرت و تبعیت کانادا (CIC ) است.

Nova Scotia Demand: Express Entry

ایالت نوااسکوشیا با بهره گیری از این برنامه ، به افراد متخصص و ماهری که تمایل به زندگی در ایالت نوااسکوشیا دارند ، و :

از یکی از کارفرمایان این ایالت پیشنهادکاری تمام وقت دریافت کرده اند ، و یا

پتانسیل آن را دارند که فوراً جذب بازار کار ایالت نوااسکوشیا شوند

امتیاز اسپانسری ایالتی می دهد.

توجه داشته باشید که دفتر اداره مهاجرت نوااسکوشیا تنها مشاغل خاصی را ( به مقتضای نیاز بازار کار و وضعیت اقتصادی فعلی خود) مشمول امتیاز اسپانسری قرار خواهد داد . اولویتهای مشاغل مورد نیاز ایالت هر لحظه ممکن است با جذب متقاضیان اقامت دائم و یا ورود شهروندان جدیدالورود کانادا به بازار کار تغییر کند.

اگرچه همه متقاضیان دریافت اسپانسری ایالت نوااسکوشیا باید تقاضای خود را مستقیماً به دفتر مهاجرت ایالت نوااسکوشیا ارائه دهند ، با این همه کلیه اسپانسری های این ایالت تحت برنامه Nova Scotia Demand در زیرمجموعه سیستم اکسپرس اینترای اعطا می شود.

در حقیقت هدف این برنامه : Nova Scotia Demand: Express Entry کوتاه کردن مسیر جذب مهاجرانی است که از نیروهای متخصص و ماهر محسوب می شوند و قصد دارند وارد بازار کار نوااسکوشیا شوند .

افرادی که برای دریافت امتیاز اسپانسری انتخاب می شوند باید در رشته خاصی صاحب تخصص و مهارت باشند و دارای تحصیلات بالاتر از دیپلم باشند.

این برنامه در نظر دارد در سال 2015 به 350 متقاضی امتیاز اسپانسری بدهد که این تعداد ،در مقایسه با آمار اسپانسرهای سال 2014 ، یعنی 700 عدد ، تعداد متقاضیانی را که در سال 2015 توانسته اند امتیاز اسپانسری دریافت کنند در مجموع به 1050 نفر می رساند.

لازم به ذکر است که تعداد اسپانسرهایی که به افراد داده می شود تعداد واقعی افرادی را که با استفاده از این اسپانسرها به کانادا عزیمت می کنند به طور کامل انعکاس نمی دهد، در ازای هر یک اسپانسر، افراد خانواده متقاضی نیز شامل همسر و فرزندان وی مجاز به اقامت در کانادا می شوند. به عنوان مثال در سال 2013 نوااسکوشیا 600 امیتاز اسپانسری ارائه داد و این در حالی بود که 2552 مهاجر در آن سال از طریق امتیاز اسپانسری وارد ایالت شدند.

نوااسکوشیا از سیستم جدیدی که دولت فدرال تحت عنوان اکسپرس اینترای ارائه داده است برای جذب متقاضیان مهاجرت به نوااسکوشیا استفاده می کند. ایالتها باید مطابقت شرایط متقاضیان با معیارها و شرایط فدرال را نیز برای انتخاب مهاجرین در نظر بگیرند.

 

برنامه نیروی متخصص استانی بریتیش کلمبیا

 

British Columbia welcomeبرنامه مهاجرتی اسپانسر استانی بریتیش کلمبیا کانادا BC PNP

سیستم ثبت نام مهاجرت نیروی کار متخصص (SIRS) - دسامبر 2018

سیستم ثبت نام مهاجرت نیروی کار متخصص استان بریتیش کلمبیا کانادا (SIRS)، سیستم مدیریت پذیرش پویایی است که به برنامه مهاجرتی این استان امکان کنترل و اولویت بندی روند پذیرش متقاضیان ویزا اقامت دائم را می دهد.

در بخش محاسبه امتیازات ثبت نام مهاجرت نیروی کار متخصص (SIRS) ، امتیازات از طریق پاسخ متقاضیان به سوالات سیستم ارزیابی می شود. متقاضیان باید توجه داشته باشند که برای پذیرش در هریک از برنامه های زیرمجموعه مهاجرتی سیستم SIRS، باید پیشنهاد شغلی تمام وقتی از یک کارفرمایی در بریتیش کلمبیا داشته باشند.

برنامه مهاجرتی نیروی کار متخصص بریتیش کلمبیا (skilled worker) وبرنامه ورود سریع به بریتیش کلمبیا(Express Entry - EEBC) برای نیروی کار و فارغ التحصیلان بین المللی طراحی شده است که دارای تحصیلات، مهارت و یا سابقه کار در ارتباط با مشاغل پر تقاضای بریتیش کلمبیا دارند. متقاضیان مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا کانادا باید یا پیشنهاد شغلی تمام وقت ازطرف یک کارفرما در بریتیش کلمبیا را داشته یا فارغ التحصیل از دانشگاهی در بریتیش کلمبیا دریکی از رشته های گرو ههای علوم طبیعی، کاربردی یا بهداشت باشند.

افرادی که در یکی از رشته های زیر از یکی از دانشگاه های بریتیش کلمبیا فارغ التحصیل شده اند می توانند بدون پیشنهاد شغلی از بریتیش کلمبیا برای برنامه مهاجرتی استان بی سی BC Province اقدام کنند:

  • کشاورزی
  • علوم بیولوژیک و مهندسی پزشکی
  • کامپیوتر و علوم اطلاعات و خدمات پشتیبانی
  • مهندسی
  • تکنولوژی مهندسی
  • مشاغل بهداشت و علوم پزشکی مرتبط
  • ریاضی و آمار
  • حفاظت از منابع طبیعی
  • علوم فیزیک

در سیستم ثبت نام مهاجرت نیروی کار استان بریتیش کلمبیا (BC PNP)، از طریق هر دو روش مهاجرت نیروی کار متخصص skilled worker و برنامه ورود سریع express entry، برای فارغ التحصیلان بین المللی نیز امکان مهاجرت به این استان فراهم شده است. ولی این دسته از متقاضیان از طریق سیستم ثبت نام مهاجرت نیروی کار متخصص (SIRS) ارزیابی نمی شوند. همچنین این متقاضیان که در زیر مجموعه فارغ التحصیلان بین المللی هستند نیازی به دعوتنامه برای اقدام ندارند.

شرایط لازم

جهت احراز شرایط برنامه نیروی متخصص بریتیش کلمبیا باید معیارهای یکی از روش های زیر را تامین نمایید:

  • مهاجرت تخصصی- نیروی کار متخصص ((skilled worker

-          حداقل دو سال سابقه کار تمام وقت مرتبط با شغلی که از بریتیش کلمبیا به شما پیشنهاد می شود و در صورت امکان ارائه مدارک و مهارت های فنی مرتبط با شغل پیشنهادی

-          پیشنهاد شغلی تمام وقت از کارفرمایی معتبر از بریتیش کلمبیا با دستمزدی که استاندارد شغلی را داشته باشد

-          مدارکی که ثابت کند شما درحال حاضر حداقل درآمد لازم را دریافت می کنید

-          تسلط به زبان  

  • برنامه ورود سریع express entry

-          ثبت پروفایل اکسپرس انتری فدرال و دریافت کد ثبت پروفایل و کد جستجوی شغلی

-          پیشنهاد شغلی تمام وقت از کارفرمایی معتبر از بریتیش کلمبیا با دستمزدی که استاندارد شغلی را داشته باشد

-          مدارکی که ثابت کند شما درحال حاضر حداقل درآمد لازم را دریافت می کنید

بخش امتیاز بندی ثبت نام مهاجرت نیروی کار متخصص (SIRS) شامل عوامل و معیار های امتیازی زیر می باشد

عوامل اقتصادی (در مجموع 120 امتیاز)

-          سطح مهارت شغلی مرتبط با شغل پیشنهادی بریتیش کلمبیا: 60 امتیاز

-          امتیاز منطقه جغرافیایی محل کار: 10 امتیاز

-          دستمزد شغل پیشنهادی از بریتیش کلمبیا: 50 امتیاز

عوامل انسانی موثر (در مجموع 80 امتیاز)

-          سابقه کار مرتبط: 25 امتیاز

-          بالاترین سطح تحصیلات: 25 امتیاز

-          زبان: 30 امتیاز

مجموع امتیازات 200 (امتیازات عوامل اقتصادی و عوامل انسانی)

درصورتی که شما یک سال سابقه کار در کانادا مرتبط با شغل پیشنهادی را داشته باشید، امتیاز بیشتری نیز دریافت خواهید کرد. جهت دریافت این امتیاز اضافه شما باید حداقل 12 ماه سابقه کار به مدت حداقل 30 ساعت در هفته یا حداقل 24 ماه سابقه کار کمتر از 30 ساعت در هفته را داشته باشید.